• وبلاگ : وبلاگ ايران اسلام
  • يادداشت : إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ
  • نظرات : 18 خصوصي ، 88 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     

    :
    حضرت فاطمه عليهاالسلام را نزد خداي تعالي نُه نام است: فاطمه، صديقه، طاهره، مباركه، زكيّه، راضيه، مرضيّه، محدّثه، و زهرا.
    پس فرمودند: آيا مي‌داني كه تفسير فاطمه چيست؟ راوي عرض كرد: مرا خبر ده اي سيّد من! فرمود: يعني بُريده شده از بديها... .
    «بر اساس روايات، آن بانو را فاطمه ناميده‌اند زيرا: از هر بدي جداست، شيعيانش را از دوزخ مي‌رهاند،به وسيله علم و كمال از شير گرفته شده، بديل ندارد، انسان‌ها از شناختنش عاجزندو از نام خداي فاطر گرفته است.»
    علامه مجلسي مي‌نويسد:
    صدّيقه به معني معصومه و مباركه يعني صاحب بركت در علم و فضل و كمالات و معجزات و اولاد گرامي؛ طاهره، پاكيزه از صفات نقص؛ زكيّه، نمو كننده در كمالات و خيرات؛ راضيه، راضي به قضاي الهي؛ مرضيّه، پسنديده خدا و دوستانش؛ محدّثه، آن كه فرشته با او سخن مي‌گويد و زهرا، نوراني به نور صوري و معنوي معنا مي‌دهند.
    صديقه به معني معصومه و مباركه يعني صاحب بركت در علم و فضل و كمالات و معجزات و اولاد گرامي؛ طاهره، پاكيزه از صفات نقص؛ زكيّه، نمو كننده در كمالات و خيرات؛ راضيه، راضي به قضاي الهي؛ مرضيّه، پسنديده خدا و دوستانش؛ محدّثه، آن كه فرشته با او سخن مي‌گويد و زهرا، نوراني به نور صوري و معنوي معنا مي‌دهند.
    اَبان بن تَغلَب از حضرت صادق عليه السلام سؤال كرد: به چه سبب فاطمه را زهرا مي‌نامند؟ حضرت فرمود:
    براي آن كه نور فاطمه سه مرتبه در روز براي اميرالمؤمنان عليه السلام ظاهر مي‌شد؛ يك مرتبه در آغاز روز، كه فاطمه به نماز بامداد مي‌ايستاد؛ نور سفيدي از آن خورشيد فلكِ عصمت ساطع مي‌گرديد و در خانه‌هاي مدينه مي‌تابيد و ديوارها را سفيد مي‌كرد؛ آن سان كه از مشاهده آن حالت تعجّب كرده و به خدمت حضرت رسول صلي الله عليه و آله مي‌شتافتند و علت آن نور را سؤال مي‌كردند.
    حضرت مي‌فرمود:
    به خانه دخترم فاطمه برويد تا سبب آن نور بر شما ظاهر گردد. چون به خانه آن حضرت مي‌آمدند، مي‌ديدند كه آن حضرت در محراب عبادت نشسته به نماز مشغول است و آن نور از روي انورش ساطع است، پس مي‌دانستند نوري كه مشاهده كرده‌اند از وجود مقدس اوست.
    چون هنگام زوال شمس مي‌شد و فاطمه عليهاالسلام مهيّاي نمازمي‌گرديد، نور زردي از جبينش مي‌درخشيد، و بر خانه‌هاي مدينه مي‌تابيد، و از آن نور در و ديوار و جامه‌ها و رنگ‌هاي ايشان زرد مي‌شد؛ چون از سبب آن حال سؤال مي‌كردند، حضرت رسول صلي الله عليه و آله آنها را به خانه فاطمه عليهاالسلام مي‌فرستاد، چون به خانه آن حضرت مي‌رفتند، وي را در محراب عبادت مي‌يافتند كه مشغول نماز است و از روي مباركش نور زردي ساطع است، پس مي‌دانستند كه آنچه ديده‌اند از نور روي آن حضرت بوده است.
    به چه سبب فاطمه را زهرا مي‌نامند؟ براي آن كه نور فاطمه سه مرتبه در روز براي اميرالمؤمنان عليه السلام ظاهر مي‌شد؛ يك مرتبه در آغاز روز، كه فاطمه به نماز بامداد مي‌ايستاد؛ نور سفيدي از آن خورشيد فلك عصمت ساطع مي‌گرديد و در خانه‌هاي مدينه مي‌تابيد و ديوارها را سفيد مي‌كرد؛ آن سان كه از مشاهده آن حالت تعجّب كرده و به خدمت حضرت رسول صلي الله عليه و آله مي‌شتافتند و علت آن نور را سؤال مي‌كردند.
    چون آخر روز فرامي‌رسيد و آفتاب غروب مي‌كرد، از روي منوّر فاطمه عليهاالسلام نور سرخي مي‌درخشيد،- از فرح و شادي و شكر و نعمت الهي- پس به آن نور خانه‌هاي مدينه و ديوارهاي آن سرخ مي‌شد. مردم كه از مشاهده آن حالت متعجّب مي‌شدند، به خدمت رسول خدا صلي الله عليه و آله مي‌رسيدند و از علت آن سوال مي‌نمودند. حضرت صلي الله عليه و آله ايشان را به خانه فاطمه عليهاالسلام مي‌فرستاد، پس آن بانو را مي‌ديدند كه در محراب نماز نشسته و به تسبيح و تمجيد الهي مشغول مي‌باشد و از گونه‌اش نور سرخي ساطع است. پس مي‌دانستند كه آن چه ديده‌اند از آثار نور آن حضرت بوده و پيوسته آن نور در جبين انور فاطمه عليهاالسلام بود تا آن كه امام حسين عليه السلام متولد شد و آن نور به جبين آن حضرت منتقل گرديد و پيوسته آن نور با ما هست و از امامي به امام ديگر منتقل مي‌شود تا روز قيامت.
    همچنين از آن حضرت پرسيدند: به چه سبب حضرت فاطمه عليهاالسلام را زهرا مي‌گفتند؟ فرمود:
    زيرا كه حق تعالي آن حضرت را از نور عظمت خود آفريد و چون او را آفريد، آسمان‌ها و زمين از نور روي او روشن شد و ديده‌هاي فرشتگان را خيره گرداند، و همگي براي حق تعالي به سجده افتاده و گفتند: اي خداي ما اين چه نور است؟
    فاطمه عليهاالسلام را به آن سبب زهرا ناميدند كه چون در محراب خود به عبادت مي‌ايستاد، نور او، اهل آسمان را روشني مي‌بخشيد، چنان كه ستارگان آسمان اهل زمين را روشنايي مي‌دهند.
    حق تعالي به ايشان وحي كرد: نوري است كه از نور خود آفريده و در آسمان ساكن گردانيده و از عظمت خود آن را خلق كرده‌ام. و او را از وجود پيغمبري از پيغمبران خود كه او را بر جميع پيغمبران برتري داده‌ام بيرون خواهم آورد، و از اين نور پيشوايان دين را كه قيام نمايند به امر من هدايت كنند مردم را به دين حق بيرون خواهم آورد و آنها را خليفه‌هاي خود در زمين گردانم، بعد از آن كه وحي من منقطع شود.
    و نيز از آن حضرت روايت كرده‌اند كه:
    فاطمه عليهاالسلام را به آن سبب زهرا ناميدند چرا که وقتي در محراب خود به عبادت مي‌ايستاد، نور او، اهل آسمان را روشني مي‌بخشيد، چنان كه ستارگان آسمان اهل زمين را روشنايي مي‌دهند.
    از امام حسن عسكري عليه السلام سؤال كردند كه چرا حضرت فاطمه را زهرا ناميدند؟ فرمود:
    از براي آن كه روي آن حضرت براي اميرمؤمنان عليه السلام در آغاز روز مانند آفتاب، و در هنگام زوال چون ماه منير مي‌درخشيد و نزد غروب آفتاب همانند ستاره روشن مي‌شد.
    روايت شده است: آن حضرت را براي اين فاطمه ناميده‌اند كه حق تعالي او و شيعيانش را از آتش جهنم بريده است.
    ابن شهر آشوب روايت كرده است كه كنيه‌هاي آن حضرت: امّ الحسن، امّ الحسين، امّ المحسنين، امّ الائّمّة، امّ ابيه، و اسماء آن حضرت: فاطمه، بتول، سّيده، عذر، زهراء، حوراء، مباركه، طاهره، زكيّه، مرضيّه، محّدثه، مريم، الكبري و صديقة الكبري بو)
    ----------------------------

    + فرزاد 
    منم به نوبه ي خودم ولادت دختر پيامبر (ص) رو تبريك و تهنيت ميگويم و به همه مادران ايران مخصوصا مادر خودم تبريك ميگم
    به نام خدا
    سلام
    ميلاد حضرت فاطمه رو خدمتتون تبريک عرض ميکنم
    خوشحال ميشم به مطالب جديد ما سري بزنيد.
    التماس دعا
    يا علي
    به نام خدا
    سلام
    ميلاد حضرت فاطمه رو خدمتتون تبريک عرض ميکنم
    خوشحال ميشم به مطالب جديد ما سري بزنيد.
    التماس دعا
    يا علي

    اين درست است که تشيع در اصل به حديث انذار و غدير بازمي‌گردد و اين هم درست است که اصحابي مانند سلمان، ابوذر، مقداد و عمار نخستين شيعيان امام علي(ع) بودند، اما بايد توجه داشت که همه اينها تنها پس از حضرت فاطمه(س) قرار مي‌گيرند که او نقش اساسي در آغاز حرکت تشيع در بستر تاريخ داشت.

    در اصل اين فاطمه بود که نخستين سنگ بناي تشيع را که تبري از مخالفان امام علي(ع) و مقام امامت و ولايت وي بود، استوار کرد. تمامي منابع تاريخي گواه هستند که نخستين مخالفان سقيفه که همگي از اصحاب رسول خدا(ص) بودند، در خانه فاطمه زهرا(س) اجتماع کردند.

    بيشتر اين افراد که زبير هم در جمع آنان بود با تهديد و تطميع خانه را ترک کردند. خود امام علي(ع) باقي ماند و همسرش فاطمه(س). يکي از اين دو، مي‌بايست پيشقدم مي‌شد و از امامت دفاع مي‌کرد. بسيار روشن بود که امام علي(ع) بايد بماند و اين تنها فاطمه(س) است که مي‌بايست آشکار به دفاع از امامت بپردازد، حتي اگر جانش را سر اين راه بگذارد.

    .....مبارزات فاطمه زهرا(س) در منابع ثبت و ضبط شده و هيچ کس، حتي دروغگوترين راويان اخبار هم نمي‌توانند آن را انکار کنند. اين مبارزات در قالب دفاع از حقوق حقه خود و شوهرش، نخستين سنگ بناي تشيع فاطمي و سپس تشيع علوي است. زماني که اين مبارزات به نتيجه نرسيد آن حضرت تلاش کرد تا نشان دهد راهش از ديگران جداست.

    خبر دفن شبانه فاطمه را با يک هدف سياسي، ابن ابي شيبه هم با سند شناخته ‌شده‌اي از هشام بن عروه از پدرش عروه بن زبير نقل کرده است.علي(ع)، فاطمه را شبانه دفن کرد و ابوبکر را خبر نکرد.

    اين برخورد روش برخورد شيعيان را با دستگاه خلافت روشن کرد و تشيع را در مسير تاريخ فعال نمود. در همان نقل از عايشه آمده است که فاطمه(س) شش ماه پس از پيامبر زنده بود و در آن مدت علي هم در پناه فاطمه مي‌زيست و بيعت نکرد. اما وقتي فاطمه(س) رحلت کرد، علي(ع)پشتيبانش را از دست داد و مردم از او رويگردان شدند.

    خدايا به تمام خوبيها و پاکيها و مقدسات قسمِت ميدم، راه هدايت و عشق را به اين بنده عاصي !!! و ديگر شيعيان اهل بيت عطا بفرما .

    ان شا الله كه توفيقاتتون بيش از پيش باشه

    التماس دعاي فراوان

    يا علي

    بسم الله الرحمن الرحيم

    بمب گوگلي هفته زن

    هر چند مجامع بين المللي 8 مارس را تنها به عنوان روز زن مي نامند ، اما نام زن و كلمه مقدس مادر در فرهنگ اصيل ايران اسلامي هم آغوش ياد و خاطره حضرت فاطمه زهرا (س) است
    بنابراين ايرانيان با توجه به اهميت جايگاه زن در خانواده به عنوان همسر و مادر و به پاس گراميداشت روز تولد يگانه دختر پيامبر اعظم ، حضرت زهرا (س) اين روز را به عنوان روز زن و روز مادر اعلام مي دارند .

    شما هم‌ چنين مي‌توانيد براي اعلام حمايت خود و تبليغ براي اين طرح ، از اين صفحه کد مورد نظر خود را دريافت و در قالب وبلاگتان قرار دهيد.
    بديهي است در صورت به ثمر نشستن اين طرح همه ما در اجر معنوي آن سهيم خواهيم بود.

    روز زن ايراني
    تولد حضرت مادر(س)

    با تشکر
    دفتر توسعه وبلاگ ديني

    + خانم ناظم 
    سلام:
    ميلاد حضرت زهرا رو با تاخير خدمتتون تبريك عرض ميكنم.
    بحث قشنگي رو برا اين روز مطرح كردين و مثل هميشه پربار و معنوي.
    دست شما درد نكنه و خسته نباشين.
    راستي چرا كم پيدايين؟؟
    التماس دعا. يا حق.
    + مريم** 
    سلاممممم. خيلي ممنون. عالي بود.

    بسم الله الرحمن الرحيم

    بمب گوگلي هفته زن

    هر چند مجامع بين المللي 8 مارس را تنها به عنوان روز زن مي نامند ، اما نام زن و كلمه مقدس مادر در فرهنگ اصيل ايران اسلامي هم آغوش ياد و خاطره حضرت فاطمه زهرا (س) است
    بنابراين ايرانيان با توجه به اهميت جايگاه زن در خانواده به عنوان همسر و مادر و به پاس گراميداشت روز تولد يگانه دختر پيامبر اعظم ، حضرت زهرا (س) اين روز را به عنوان روز زن و روز مادر اعلام مي دارند .

    شما هم‌ چنين مي‌توانيد براي اعلام حمايت خود و تبليغ براي اين طرح ، از اين صفحه کد مورد نظر خود را دريافت و در قالب وبلاگتان قرار دهيد.
    بديهي است در صورت به ثمر نشستن اين طرح همه ما در اجر معنوي آن سهيم خواهيم بود.

    روز زن ايراني
    تولد حضرت مادر(س)

    با تشکر
    دفتر توسعه وبلاگ ديني

    سلام

    سبك نوشتنتو عوض كردي چه خبره؟

    سرمايه محبت زهراست دين من

    من دين خويش را بدو دنيا نميدهم

    مواظب باش در صحبت كردن در مورد آيات قرآن يه وقت به تفسيري غير از تفسير اهل بيت گرايش پيدا نكني

    يا علي

    «او» که آمد، با اولين قطره ي اشک پاک و زلالش «کوثر» را فرو فرستادند...

    عيدتون مبارك...
    برادر گرامي و ارجمندم سلام
    با كمي تاخير من هم ميلاد حضرت زهراء(س) رو بهتون تبريك ميگم.
    زيارت قبول،
    مطلب بسيار زيبايي نوشتي در خور همين روزها و الحق كه علمي نوشتي،دستت درد نكنه

    ميدوني با كدوم قافله كجا داري ميري؟؟
    با همين مطلب بروزم.ياحق


    روزگاري که سرار شب بود تيرگي ها همه جا را پوشاند

    تيره ابري زتباهي آن روز پرتو مِهر خدا را پوشاند

    *

    بود در خاک حجاز آن روز مرگ با واژۀ دختر بودن

    چون که مولود کسي دختر بود حالتي داشت چو ابتر بودن

    *
    در دل خاک سيه ميکردند آن همه دُرّ وگهر را مستور

    روز وشب دست پدرها مي کرد دختران را به حقارت در گور

    *
    گريه ونالۀ طفلان مي داد خبر از واقعۀ شومي را

    در دل خاک نهان ميکردند بي گنه قامت مظلومي را

    *
    در چنين حال وهوايي يک شب آمد از عالم سرمد خورسيد

    تا کند شام سيه را روشن سر زد از بيت محمّد خورشيد

    *
    کردگارش به شب ظلماني مهر تابنده به احمد بخشيد

    دست حق در عطش آن صحرا کوثري را به محمّد بخشيد

    *
    ابر رحمت ز محبّت بارِيد کعبه از حالت ان دريا شد

    جلوۀ نور خداغ در عالم زهرۀ حضرت حق ،زهرا شد

    *
    آنقدر ارزش زن بالا برد تا که نامش به سر عرش نوشت

    کردش از دوزخ خجلت بيرون تحت اقدام وي افکند بهشت

    *
    بهترين مرد خدا در آفاق همسر دُخت پيمبر گرديد

    در حقيقت به گلستان ،بلبل همنشين با گل احمر گرديد

    *
    گر خديجه به جهان چون زهرا عصمت عرش خدا در شب زاد

    دامن زهرۀ حق ، زهرا هم شير زن همچو يکي زينب زاد

    *
    نالۀ نيمه شبش در يثرب وين همه اشک فراوان از چيست

    مادرا! جان حسينت برگو تربت پاک تو پنهان از چيست

    *
    نام پاکش چو سرودي است عزيز تا قيامت همه جا زمزمه است

    قدر اين فاطمه را بشناسيد هر چه داريم از اين فاطمه است

     <      1   2   3   4   5    >>    >