سفارش تبلیغ
  • درباره من، لوگوی وبلاگ
  • آرشیو زمانی
  • بهترین مطالب

  • آرشیو موضوعی
  • اشتراک در وبلاگ
  •  

  • لینک دوستان من

    پیاده تا عرش
    هو اللطیف
    ولایت عشق
    ● بندیر ●
    یاران در حریم یار
    .:: در کوی بی نشان ها ::.
    دنیای جوانی
    پرواز تا یکی شدن
    پر پرواز
    معراج ستاره ها
    مهر بر لب زده
    دختری در راه آفتاب
    ● رایحه ●
    شلمچه
    امام مهدی (عج)
    اسوه ها
    سلام شهدا
    شهسوار دل
    یاد ارباب حسین علیه السلام
    نجوای شبانه
    رند
    سیاست
    پاک دیده
    حوریب
    ساحل نشین اشک
    چفیه
    این نجوای شبانه من است
    علمدار دین
    حاج رضوان
    فرشتگان رنجور
    نوشته های یک ناظم
    سکوت عشق
    قافله شهداء
    دوزخیان زمین
    فصل کودکی
    مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور ایلام
    پیامبر اعظم (ص)
    امیدزهرا omidezahra
    .::: بیقرار شهادت :::.
    با خدا باش و پادشاهی کن
    به دنبال خویشتن ِخویش
    مشهد وبلاگ
    شاهد
    آدینه
    شیلو عج الله
    نقطه ای برای فردا
    فصل سکوت
    شب سکوت
    حزب الله هم الغالبون
    به یاد لاله ها
    با او می شود ...............
    السلام علیک یا امام الرئوف
    کلبه مادرانه
    سخنان حکیمانه یک پسر دیوانه!
    السلام علیک یا صاحب الزمان
    خیمه سبز
    حزب اللهی مدرنیته
    مه نو سفر
    ولایت
    کجایید ای شهیدان خدایی
    عاشقان علی و فاطمه
    خزان عشق
    دانشمند
    پله...پله...تا خدا!
    گنبد افلاک
    قدرت شیطان
    حریم یاس
    خزائن رحمت پروردگار
    زیر آسمان خدا
    راز و نیاز با خدا
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    آواز یزدان
    داغ عشق
    *اللهم عجل لولیک الفرج*
    عشقی
    زیبایی سایه خداوند بر کهکشانهاست
    ساقیا قدحی ریز که ما باده پرستیم
    محمدرضا جاودانی
    مشهد وبلاگ
    گفتمان مذهبی
    **** نـو ر و ز*****
    به راه لاله ها
    وبلاگ رسمی امپراطور دریا
    Lovely
    زنگ رایانه
    سخن دل
    خانواده بهشتی
    معرفت دینی از دیدگاه روشنفکر دینی
    حب علی علیه السلام
    مکتب وحی
    گمنام
    بزم شبانه
    راه صبح
    سلام آقا
    شمیم وصل
    تا ملکوت
    زندگی
    کوثر

    ساحل افتاده
    دریچه ای به سوی ملکوت
    گفتگو با وهابیت
    اردشیر
    لزیرک
    یا فاطمه من عقده دل وا نکردم
    شبنم سحرگاهی
    آداب سیر و سلوک
    این همینه
    فضایل اهل بیت علیهم السلام
    نور الانوار
    محبت اینجاست
    مهر بیکران
    موعد موعود
    آخرین ستاره
    دنیای من
    بلور مهتاب
    مناجات
    فرشته‏ی مهر
    هو معکم اینما کنتم
    کانون فرهنگی و واحد عقیدتی بسیج حضرت صاحب الزمان عجّل الله تعالی
    شیعه علی
    پایگاه اطلاع رسانی شاهد
    الکوثر
    فرزاد خلفی
    نهج البلاغه
    تک ستاره
    کوچه ام آفتابی که نیست هیچ مهتابی هم نیست و شاید اصلاً کوچه نیست
    صدیق الاکبر
    تالار شبستان

  • نوای عشق

  • إِنَّا أَعْطَیْناکَ الْکَوْثَرَ
    نویسنده: محمدعلی چهارشنبه 86/4/13 ساعت 7:7 عصر

    بسم رب المنتظر المهدی

    سلام. میلاد مسعود حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بر فرزند بزرگوارشون "روحی فداه" و شما دوستان گرامی مخصوصا خواهران عزیز مبارک. اجازه میخوام این دفعه یک کمی علمی بنویسم.

    منت گذاشتن در اسلام کار بدی است و منع شده است. خداوند در قرآن در سوره‌ی بقره آیه 264 میفرماید: یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تُبْطِلُوا صَدَقاتِکُمْ بِالْمَنِّ وَ الْأَذى یعنی احسان خویش را با منت باطل نکنید. حال اینکه خود خداوند بارها این کار را انجام داده است. نه تنها بر انسانها و مؤمنین بلکه بیشتر برای خواص خویش. خداوند در سوره طه آیه 37 به حضرت موسی میفرماید ما مجدد بر تو منت گذاشتیم: وَ لَقَدْ مَنَنَّا عَلَیْکَ مَرَّةً أُخْرى بر پیامبر اسلام (ص) نیز بارها خداوند اعطاهایی که نموده است را یادآوری میکند. این یادآوری به دلیل فراموشی آنها نیست بلکه آنچه بزرگان فرمودند این است که 1- برای خود آن بزرگان نوعی اطمینان خاطر است که خداوند همواره نعمتهایش را شامل حال شما مینماید. 2- به نوعی به سایر بندگان اعلام میدارد که چقدر آنها به خداوند نزدیک هستند. حال به این بحث توجه کنید:

    ‏ إِنَّا أَعْطَیْناکَ الْکَوْثَرَ  کلام خداوند با حرف تاکید ان شروع میشه! ضمیر هم ضمیر جمع است که خدا درقرآن هنگام تاکید خود را با صیغه‌ی جمع یاد میکنه. فعل اعطینا هم بصورت جمع هست. عطاء در کلام عرب نوعی بخشش است که همراه با مالکیت مطلقه! برعکس آتی برای مثال خدا هنگامیکه قرآن رو به پیامبر بخشیده از این فعل استفاده کرده: وَ لَقَدْ آتَیْناکَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانی‏ وَ الْقُرْآنَ الْعَظیمَ زیرا که قرآن ماله شخص پیامبر(ص) نیست. پس چیزی که بصورت کامل با تمام اختیارات به کسی داده شده اعطاء شده. و حالا کلمه‌ی کوثر! این کلمه بر وزن فوعل هست (مثل جوهر) که در کلام عرب وقتی استفاده میشه که بخواهند بسیار مبالغه کنند. ریشه‌ی کلمه هم که خودش از کثرت است!!!

    مفسران اهل سنت 26 احتمال برای این کلمه دادند! اما این خیر کثیر تمام اون 26 معنا رو دربرمیگیره.

    فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَ انْحَرْ خب خداوند خیر کثیر و تمام خوبیها رو به پیامبر(ص) اعطا کرد فَ... پس! ما باید در برابر نعمتهای خداوند شاکر باشیم. نعمت دادن از جانب خداست و نحوه‌ی برخورد با اون نعمت از ماست که باعث میشه نعمت افزایش پیدا کنه یا مشمول عذاب بشیم. در اینجا هم خداوند بعد از یادآوری نعمت کثیری که به پیامبر داده شده از او میخواهد که رو به سوی خدا کند به بهترین شکل! فَ صَل پس نماز بگذار! این بهترین روش برای رو کردن به خداست که خداوند به پیامبر(ص) پیشنهاد داده! وَ انحَر! بعد از رو کردن به سوی خدا باید رو به سوی خلق نمود و شکر این نعمت را با نَحر کردن و قربانی کردن به جای آورد! در این آیه به زیبایی نشان داده شده که خداوند به ازاء هر نعمتی که به ما میده از ما توقعی هم داره.

    إِنَّ شانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ اگر مفسران اهل سنت این آیه را هم مطالعه میکردند اون وقت میفهمیدند که معنای اون خیر کثیر در آیه‌ی اول چیه! شَنَءَ یعنی دشمنی داشتن. شانِء هم یعنی دشمن! ابتر هم به معنای ناتمام و ناقص است. بعد از فوت ابراهیم فرزند پیامبر (ص) مشرکین گفتند که از پیامبر (ص) نسلی باقی نخواهد ماند و راهش دیگر ادامه نخواهد داشت. شخصی به نام عاص بن وائل هم برای پیامبر (ص) لقب ابتر را انتخاب کرد!!!!! در این آیه خداوند به پیامبر(ص) بشارت داده است که این راه همیشه ادامه خواهد داشت و همانا دشمنان تو هستند که هم نسلشان و هم راهشان ابتر خواهد ماند.

    با کنار هم قرار دادن آیه اول و آخر به این معنای مهم میرسیم که آن خیر کثیر آن کوثر که خداوند به آن اشاره داشته است حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها و ذریه ایشان میباشد که امروز نیز بعد از هزار و اندی سال باقی هستند و عزیزند!  

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و شیعته و المستشهدین بین یدیه.

    پ.ن.:1- مخلص همه بچه های حضرت زهرا (س) هم هستیم. 2- به غیر از نوای وبلاگ که مناسب با این پست انتخاب کردم ، یک مولودی دیگه هم میتونید از اینجا بگیرید و تقدیم به تمام مادران کنید (اگه که امروز میتونم، اسم شما رو ببرم.....مدیون لطف خودتون ، مرهون شیر مادرم) 3- تا حدود یک ساعت دیگه بلیط دارم که برای تبریک میلاد مادر برسم خدمت آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام. دعا کنید جا نمونم. دعاگوی همه هستم.


    نظرات دیگران ( ) مناسبتها، اهل بیت - ولایت

  • چه زود دیر میشود! اینجا کربلاست.
    نویسنده: محمدعلی شنبه 86/4/2 ساعت 8:40 عصر

    بسم رب المنتظر المهدی

    دل کندن از امیرالمؤمنین خیلی سخت است اما این سرزمین کربلاست که تو را به خود میخواند! عجبا از این دلهره... اضطرابی که مشابهش را تاکنون احساس نکرده‌ای... نه در سفر به کوی یار، در سرزمین حجاز و نه در دیدار ایوان نجف و نه در سفر به خانه‌ی آرامشت – مشهدالرضا – !!!

    چگونه ‌است که هر سه راه اصلی ورودی شهر را که بیایی ابتدا گنبد طلایی قمر بنی هاشم علیه السلام خودنمایی میکند؟ گویا هنوز نیز اعلام میدارد که پاسبان حریم حسین من هستم و برای رسیدن به حریم سیدالشهداء ابتدا باید از اینجا جواز عبور بگیری...

    وقتی از ماشینها پیاده میشوی و قدم بر خاک گرم کربلا میگذاری فراموش میکنی که سیدالشهداء قبل از فرود آمدن از مرکب چه برزبان جاری ساختند: قَالَ اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنَ الْکَرْبِ وَ الْبَلَاءِ وَ نَزَلَ الْحُسَیْنُ فِی مَوْضِعِه فراموشیها از همین جا آغاز میشود و تو از اسرار این سرزمین به پروردگارت پناه نمیبری!!!

    غفلتها و فراموشیها تازه شروع شده است... نمیدانی باید شرط ادب به جای بیاری و صبر کنی تا ظاهر و باطن را غسل دهی یا بدون آداب و تشریفات خود را در آغوش ارباب بیاندازی؟ آخر فرزندی که سالیان سال از پدر دور بوده دیگر آداب نمیداند... اما باز هم غافلی و با سرنوشت پیش میروی!

    گویا در هر لحظه‌ی این سرزمین باید تضاد بین عقل و عشق را حس کنی... آداب زیارت تو را به آهسته قدم برداشتن به سمتش میخواند و شوق دیدار گامهایت را سریع میکند. اینجا سرزمین ابتلائات و امتحانات است... گویا با تک تک سلولهای بدنت این کلام زیبا را درک میکنی که هر روز عاشوراست و تو در معرض امتحان.

    باید ابتدا به محضر علمدار سپاه برسی و از ایشان اذن زیارت اربابت را بگیری! السَّلَامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ الْمُطِیعُ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْن عجبا اگر اجازه‌ی اذن گرفتن ندهندت... پشت در مینشینی و زانوی غم بغل میگیری... چه باید کرد؟؟ عجب قَبْضْ سنگینی در این سرزمین وجودت را دربرمیگیرد، اما چرا در همان موقع درنیافتی که این قَبْضْ از نوع تطهیری است که ناپاکان را به آن حریم راهی نباشد؟... چرا همه چیز را فراموش کرده‌ای؟ چرا کلمات رمز را از خاطر برده‌ای؟؟ کلماتی که چند ماه قبل به دوستانت گفتی تا اذن گرفتند ، اینک خود فراموش کرده‌ای...

    چاره‌ای نیست گویا گرفتن اذن دخول به صبر و حوصله‌ی بیشتری نیاز دارد... اینجا حریم شاه عالمین است و رسیدن به بارگاهش آداب خاص خود را دارد. ناخودآگاه دلت در هوای حریم ثامن الحجج پرواز میکند که از وجوه ولایت صاحب وجه رأفت است و درب بارگاهش به روی مشتاقانش – هرچند آلوده – همیشه باز!

    پرواز کبوتر دلت به بارگاه علی ابن موسی الرضا علیه السلام است که به تو توان برخاستن میدهد تا بتوانی از باب الحسین حرم قمر بنی هاشم وارد خیابان بهشتی بین الحرمین شوی اما تو باز هم در آن لحظه متوجه نمیشوی که چه چیز تو را به حرکت واداشت... امان از غفلت!!

    قدم گذاشتن در بین الحرمین جرأتی میخواهد که همین غفلت آنرا به تو هدیه میکند اما باز هم آنجا فایده‌ی این غفلت را نمیفهمی. هر لحظه نزدیکتر میشوی... تنها ضربان قلبت سریعتر شده است ولی نمیدانی چرا چشمه‌ی چشمانت خشک شده است. نکند این دل از جنس سنگ شده است؟ و باز هم فراموش کرده‌ای که بگویی و بخوانی: إِلَهِی إِلَیْکَ أَشْکُو قَلْباً قَاسِیاً مَعَ الْوَسْوَاسِ مُتَقَلِّبا ً وَ عَیْناً عَنِ الْبُکَاءِ مِنْ خَوْفِکَ جَامِدَة شکایتها فراموش شده... فقط مبهوتی... مبهوت آن عظمت تمام!! حسین! حسین! حسین! دربها را یکی پس از دیگری پشت سرمیگذاری تا به باب القبله برسی... دیگر پاهایت یاری نمیکند... چند قدم بیشتر نمانده است اما باید بنشینی... اینجا همان قبله‌ی شش گوشه‌ی تمام عاشقان است... زانوانت توان ندارند... دست بر سینه میگذاری و زمزمه میکنی: السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنَائِکَ عَلَیْکَ مِنِّی سَلَامُ اللَّهِ مَا بَقِیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ وَ لَا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنِّی لِزِیَارَتِکم....

    ادامه‌ی عکسهای کربلا رو میتونید در ادامه‌ی مطلب ببینید. ماجرای کربلا رو هم نمیخواستم بنویسم ولی چون دوستان اصرار کردند همینطور سربسته میگم. به قول یکی از دوستان باید رفت و دید. انشاءالله که قسمت همه‌ی آرزومندان بشه. یا علی

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و شیعته و المستشهدین بین یدیه.

    ادامه مطلب...

    نظرات دیگران ( ) مناسبتها، زیارات - سفرنامه، اهل بیت - خواص زیارت

    <      1   2      

    تیر 1386 - وبلاگ ایران اسلام


    بـبـرم پناه زآتـش ، چـو شــود عــذاب بـر پا-- --به محمد و علی و حسن و حسین و زهرا