سفارش تبلیغ
  • درباره من، لوگوی وبلاگ
  • آرشیو زمانی
  • بهترین مطالب

  • آرشیو موضوعی
  • اشتراک در وبلاگ
  •  

  • لینک دوستان من

    پیاده تا عرش
    هو اللطیف
    ولایت عشق
    ● بندیر ●
    یاران در حریم یار
    .:: در کوی بی نشان ها ::.
    دنیای جوانی
    پرواز تا یکی شدن
    پر پرواز
    معراج ستاره ها
    مهر بر لب زده
    دختری در راه آفتاب
    ● رایحه ●
    شلمچه
    امام مهدی (عج)
    اسوه ها
    سلام شهدا
    شهسوار دل
    یاد ارباب حسین علیه السلام
    نجوای شبانه
    رند
    سیاست
    پاک دیده
    حوریب
    ساحل نشین اشک
    چفیه
    این نجوای شبانه من است
    علمدار دین
    حاج رضوان
    فرشتگان رنجور
    نوشته های یک ناظم
    سکوت عشق
    قافله شهداء
    دوزخیان زمین
    فصل کودکی
    مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور ایلام
    پیامبر اعظم (ص)
    امیدزهرا omidezahra
    .::: بیقرار شهادت :::.
    با خدا باش و پادشاهی کن
    به دنبال خویشتن ِخویش
    مشهد وبلاگ
    شاهد
    آدینه
    شیلو عج الله
    نقطه ای برای فردا
    فصل سکوت
    شب سکوت
    حزب الله هم الغالبون
    به یاد لاله ها
    با او می شود ...............
    السلام علیک یا امام الرئوف
    کلبه مادرانه
    سخنان حکیمانه یک پسر دیوانه!
    السلام علیک یا صاحب الزمان
    خیمه سبز
    حزب اللهی مدرنیته
    مه نو سفر
    ولایت
    کجایید ای شهیدان خدایی
    عاشقان علی و فاطمه
    خزان عشق
    دانشمند
    پله...پله...تا خدا!
    گنبد افلاک
    قدرت شیطان
    حریم یاس
    خزائن رحمت پروردگار
    زیر آسمان خدا
    راز و نیاز با خدا
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    آواز یزدان
    داغ عشق
    *اللهم عجل لولیک الفرج*
    عشقی
    زیبایی سایه خداوند بر کهکشانهاست
    ساقیا قدحی ریز که ما باده پرستیم
    محمدرضا جاودانی
    مشهد وبلاگ
    گفتمان مذهبی
    **** نـو ر و ز*****
    به راه لاله ها
    وبلاگ رسمی امپراطور دریا
    Lovely
    زنگ رایانه
    سخن دل
    خانواده بهشتی
    معرفت دینی از دیدگاه روشنفکر دینی
    حب علی علیه السلام
    مکتب وحی
    گمنام
    بزم شبانه
    راه صبح
    سلام آقا
    شمیم وصل
    تا ملکوت
    زندگی
    کوثر

    ساحل افتاده
    دریچه ای به سوی ملکوت
    گفتگو با وهابیت
    اردشیر
    لزیرک
    یا فاطمه من عقده دل وا نکردم
    شبنم سحرگاهی
    آداب سیر و سلوک
    این همینه
    فضایل اهل بیت علیهم السلام
    نور الانوار
    محبت اینجاست
    مهر بیکران
    موعد موعود
    آخرین ستاره
    دنیای من
    بلور مهتاب
    مناجات
    فرشته‏ی مهر
    هو معکم اینما کنتم
    کانون فرهنگی و واحد عقیدتی بسیج حضرت صاحب الزمان عجّل الله تعالی
    شیعه علی
    پایگاه اطلاع رسانی شاهد
    الکوثر
    فرزاد خلفی
    نهج البلاغه
    تک ستاره
    کوچه ام آفتابی که نیست هیچ مهتابی هم نیست و شاید اصلاً کوچه نیست
    صدیق الاکبر
    تالار شبستان

  • نوای عشق

  • غدیر بزرگترین عید تمام ادیان
    نویسنده: محمدعلی شنبه 85/10/16 ساعت 7:2 عصر

    بسم رب المنتظر المهدی

    به بزرگترین و برترین روز سال رسیدیم. در روایات از عید غدیر به عیدالاکبر و عیدالاعظم تعبیر شده اما امروز نمیخوام با استفاده از روایات به اثبات این قضیه بپردازم بلکه قصد دارم بر اساس آیات قرآن و منطق و عقل به این مسأله برسیم که نه تنها بزرگترین عید اسلام ،‌بلکه بزرگترین عید تمام ادیان الهی است.

    حضرت نوح علیه السلام مبعوث شدند و مردم رو به دین خدا فراخواندند:"خداوند شما را به این دین فراخوانده است اما بدانید که بعد از من پیامبری خواهد آمد که آیین او کاملتر است! و آگاه باشید که کاملترین دین نزد آخرین فرستاده است". همچنین پیامبران بعدی ، ابراهیم و موسی و عیسی علیهم السلام آمدند و دین خویش را معرفی کردند و گفتند آخرین و کاملترین دین ، نزد آخرین فرستاده است. حال اسلام بر مردم نازل شده است و دین به آخرین مرحله کمال رسیده و حاصل تلاش تمامی پیامبران الهی در اسلام متجلی شده است. پیامبر اکرم(ص) در طول 23 سال با زحمت و تلاش فراوان، آن را به بار نشانده و برابری و برادری را در بین تمام مسلمین جاری نموده است. او اینک برای زیارت خانه معبود رهسپار می‌شود و مسلمین را از هر رنگ و نژاد، برای حجة الوداع که آخرین حج اوست، فرا می‌خواند. مردم، دوشادوش حضرت، حج بجا‌می‌آورند و آخرین صحبتهای ایشان را از زبانشان می‌شنوند. در راه بازگشت جبرئیل بر حضرت نازل می‌شود: "یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک-- ای رسول! آنچه از جانب پروردگارت نازل گشت را به همگان ابلاغ نما" پیامبر که به نفاق عده‌ای از همراهان خود از طریق وحی الهی(سوره توبه، آیه 101) آگاه بود، از برخورد آنان بیمناک شد. در این هنگام جبرئیل برای دومین بار نازل شد: "یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک" رحمة للعالمین (ص) هراسناک از دلهای مریض و ایمانهای سست تازه مسلمانان، راه تازه‌ای می‌جست که جبرئیل برای سومین بار نازل شد: "یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک فان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمک من الناس-- ای رسول! آنچه از جانب پروردگارت نازل گشت را به همگان ابلاغ نما که اگر این کار را انجام ندهی رسالتت به نهایت نرسیده است. خدا تو را از مردم مصون میدارد"(سوره مائده، آیه 67)

    این چه پیامی است که اگر به مردم ابلاغ نشود، رسالت به انجام نرسیده است؟

    پس پیامبر (ص) در موضع غدیر توقف می‌کنند. آنان که جلوتر رفته بودند را فرا می‌خوانند و صبر می‌کنند تا افرادی که هنوز نیامده‌اند به آنان ملحق شوند. پس به بالای بلندی می‌روند و خطبه‌ای ایراد می‌کنند: "خدای را سپاس می‌گویم و بر بندگی خود و پروردگاری او اقرار می‌کنم. جبرئیل تا کنون سه بار بر من نازل شده است و از جانب پروردگار مرا امر نموده که در این زمین بر پای بایستم و رسالت او را به پایان برم. آیا من ولی شما بر شما نیستم؟" همگان پاسخ دادند:"آری." و حضرت ادامه داد: "آیا من پیامبر و رهبر شما نیستم؟" و باز همه سر به تعظیم خم می‌کنند. آنگاه حضرت دست علی بن ابیطالب (علیه السلام) را گرفته و بلند می‌کند و می‌فرماید: "من کنت مولاه فهذا علی مولاه، هرکه من ولی و سرپرست اویم، پس علی سرپرست و ولی اوست."

    در آن هنگام این آیه نازل شد: "الیوم یئس الذین کفروا من دینکم فلا تخشوهم و اخشون الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا، امروز کافران از دین شما مأیوس شدند؛ پس، از آنان نترسید و از من بهراسید. امروز دین شما را کامل نمودم و نعمت خویش را بر شما تمام، و برای شما به اسلام به عنوان دین راضی شدم (راضی شدم که اسلام دین شما باشد)."( سوره مائده، آیه 3)

    در این قسمت از کامل شدن دین و تمام شدن نعمت سخن به میان آمده است. منظور از نعمت ، نمی‌تواند نعمتهای مادی باشد؛ چرا که نعمتهای مادی هنوز هم جاری هستند و چیزی نیستند که تمام بشوند و هر روز و هر لحظه، از جانب خداوند، بر مخلوقات نازل می‌شوند. پس نعمتی دیگر (و به مراتب بالاتر و مهمتر از نعمتهای مادی) مورد نظر آیه است. و آن چیزی جز کامل شدن دین و راه رسیدن به کمال که حاصل تلاش تمام پیامبران الهی بوده ،‌ نیست. در نهایت اینکه زحمات تمام پیامبران پیش از اسلام و زحمات 23 ساله پیامبر (ص) در روز غدیر به بار نشست و حجت خداوند بر انسان تمام شد. تمام پیامبران خداوند زمینه‌ساز بودند تا اسلام بیاید و تکامل دین خدا در روز غدیر به وقوع پیوست.

    پس بر ماست بزرگداشت این عید بزرگ. در روایتی در صحیح مسلم به نقل از طارق بن شهاب آمده است: جمعی از یهود به خلیفه دوم گفتند: اگر بر ما قوم یهود چنین آیه‌ای نازل می‌شد (الیوم اکملت لکم دینکم و اتتمت علیکم نعمتی) و ما می‌دانستیم که در چه روزی نازل شده است، حتما آن روز را عید قرار می‌دادیم.

    (این مقاله رو سه سال قبل توی سایت رشد نوشتم که اگه دوست داشتید کامل و علمی بخونید اینجا رو ببینید) از نظر روایی هم حدیث غدیر یکی از احادیث متواتر هست که میتونید اینجا رو نگاه کنید. همچنین کلیه مباحث مربوط به شبهات غدیر رو در وبلاگ دوست عزیزم ناصر(شبهای پیشاور) ببینید. بررسی اسناد حدیث غدیربررسی شبهات حدیث غدیربررسی معنای کلمه مولی در حدیث غدیر. حتما سر بزنید مخصوصا اونهایی که علاقه به بحثهای شیعه و سنی دارند. عید همتون هم مبارک

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و شیعته و المستشهدین بین یدیه.


    نظرات دیگران ( ) مناظرات، اهل بیت - ولایت

  • لا یَنَالُ عَهْدِى الظلِمِینَ
    نویسنده: محمدعلی پنج شنبه 85/10/14 ساعت 1:53 عصر

    بسم رب المنتظر المهدی

    میشنیم پای یک صحبت قشنگ و میشنویم اگر کسی ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام رو نداشته باشه هر کاری میکنه نقش بر آبه!! اول به خودمون میبالیم و خدا رو شکر میکنم اما وقتی از مجلس خارج میشیم وسوسه‌های شیطان شروع میشه. از کجا معلوم شما حق باشید؟ بقیه هم همین حرفها رو درباره خودشون میزنند. اول شک میکنیم. بعد تصمیم میگیریم تحقیق کنیم اما سخته! در نهایت بیخیال میشیم و میگیم حتما درسته دیگه.

    امروز میخوام بین عید قربان و عید غدیر یک استدلال صرفا قرآنی و عقلی بنویسم که اعتقادمون محکمتر بشه.

     وَ إِذِ ابْتَلى إِبْرَهِیمَ رَبُّهُ بِکلِمَتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنى جَاعِلُک لِلنَّاسِ إِمَاماً قَالَ وَ مِن ذُرِّیَّتى قَالَ لا یَنَالُ عَهْدِى الظلِمِینَ‏

    خدا حضرت ابراهیم (ع) رو نزدیک به 30 بار امتحان کرد و بعد از اینکه از همه امتحانها سربلند بیرون اومدند ایشان را به مقام امامت بر روی زمین منصوب کردند که شاید سختترین امتحان ذبح حضرت اسماعیل در روز عید قربان بود. بعد از اینکه خدا حضرت ابراهیم رو به مقام امامت بر مردم منصوب کرد، حضرت سئوال میکنند آیا این منصب به فرزندان من هم میرسد؟ که خداوند در جواب میفرماید نه! این مقام به ظالمین نخواهد رسید. طبق آیات قرآن هر گناهی یک ظلم محسوب میشود و طبق این آیه هرکسی که در طول عمر خود یک گناه ، چه کوچک و چه بزرگ انجام داده باشم از ظالمین خواهد بود که شایستگی آن مقام را ندارد.

    حالا به زمان پیامبر اسلام نگاه میکنیم. افراد از 4 گروه خارج نیستند! 1- قبل از پیامبر مشرک بودند و بعد از ایشان هم مشرک ماندند. 2- قبل از پیامبر مشرک بودند و بعد از ایشان ایمان آوردند و موحد شدند. 3- قبل از پیامبر موحد بودند و بعد از رسالت ایشان مشرک شدند. 4- قبل از پیامبر موحد بودند و بعد از ایشان هم موحد ماندند.

    قطعا حضرت ابراهیم سئوال خود رو به خاطر گروه اول و گروه سوم از خدا نپرسیده چون بر ما هم روشنه که این افراد صلاحیت امامت رو ندارند چه برسه به حضرت ابراهیم که پیامبر خدا بودند. پس سئوال حضرت ابراهیم در مورد گروه دوم بوده. که خداوند در جواب میفرماید: نه! این مقام به آنها نمیرسد.

    در تاریخ جزیرة العرب به نقل شیعه و سنی و مستشرقین ، بعد از پیامبر اسلام هیچ شخصی به غیر از امیرالمؤمنین علی علیه السلام وجود ندارد که قبل از رسالت پیامبر و بعد از رسالت ایشان موحد و حنیف بوده باشد. پس طبق این آیه این مقام بعد از رسول اسلام فقط مختص امیرالمؤمنین علی علیه السلام است. نکات دیگه ای که میشه از این آیه فهمید یکی اینه که مقام امامت مقامی هست که از جانب خدا تعیین میشه. دوم اینکه امام معصوم است و کسی هست که در عمرش حتی یک ظلم هم انجام نداده. (میتونید برای مطالعه کاملتر به تفسیر المیزان ، ذیل آیه 124 سوره بقره مراجعه کنید)

    همه سر به سجده بگذاریم و خدا رو به خاطر این نعمت ولایتی که به ما عنایت نموده شکرگزار باشیم. الحمدلله الذی جعلنا من المتسکین بولایة علی ابن ابیطالب علیه السلام

    (قضیه دفتر رو هم فراموش نکردم. اما حیفه که از کنار عید غدیر بی تفاوت بگذریم. بعد از عید انشاءالله به اتفاق بحث رو پیگیری میکنیم. فقط بگم که من خودم اینجوری شروع کردم: در صفحه اول جواب سئوال دو پست قبل رو برای خودم نوشتم: اینکه کی هستم! نقاط ضعفم چیه و ممکنه از کجاها ضربه بخورم. و بعد شروع به نوشتن اعمال روزم کردم. فعلا بریم ببینیم چی میشه)

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و شیعته و المستشهدین بین یدیه.


    نظرات دیگران ( ) مناظرات، اخلاق - مراقبه، محاسبه، اهل بیت - ولایت

    <      1   2   3      >

    دی 1385 - وبلاگ ایران اسلام


    بـبـرم پناه زآتـش ، چـو شــود عــذاب بـر پا-- --به محمد و علی و حسن و حسین و زهرا