• وبلاگ : وبلاگ ايران اسلام
  • يادداشت : تولدم مبارك!!
  • نظرات : 17 خصوصي ، 129 عمومي

  • نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    با سلام:

    ممنون از اين كه به وب من سر زديد ولي موضوعي را كه فرموده بوديد خودم در خط آخر با اسم و نشاني به آن اشاره كرده بودم در عين اين كه از صاحب آن هم اجازه گرفتم يه نفر ديگه هم از رو مال من كپي زد و تو وبش درج كرد.

    قبلا من و كلب المهدي از اين كارها مي كرديم.

    من اصراري ندارم كه الزاما به قلم خودم چيزي بنويسم و درج كنم. اگر مطلبي ارزش داشت و مال خودم نبود از آن استفاده مي كنم. هدف من نيستم هدف كار منه.

    در ضمن، ضمن ابراز بهترين احترامات بايد عرض كنم كه گرچه تحقيق ممكن است راحت باشد اما نتايج درستي كه انسان از تحقيق در مذهب شيعه كسب مي كند ممكن است بسيار به سختي بدست بيايند.

    به عنوان نمونه:

    توحيدي كه شما را به مكتب عرفا بكشاند كه در حقيقت توحيد شيعه نيست و توحيد رهبانيين و توحيد انسان هاي منزوي پيش از اسلام است با تحقيق بدست مي آيد اما نتيجه درستي نيست و راهي انحرافي بيش نيست./

    باز هم تشكر مي كنم از اين كه ياد دوست قديمي كرديد باز هم سر بزنيد ممنون.

    پاسخ

    سلام. بله! اميدوارم كه ناصر عزيز هم زودتر وقتش آزاد بشه و بحثها ادامه پيدا بكنه.در مورد نمونه اي كه فرموديد ميخواستم نكته اي رو عرض كنم! بحث عرفان بصورت كلي بحث غلطي است. بايد بين عرفان شيعي كه اكنون در بين بزرگان اين مكتب حقه ي الهي امثال آيت الله العظمي بهجت و آيت الله حسن زاده ي آملي حفظهما الله و همچنين در گذشته اي نه چندان دور بزرگاني چون حضرت امام خميني و علامه طباطبايي و ديگر بزرگان رحمه الله عليهم جريان دارد و بين عرفان صوفيگرايانه كه قائل به رهبانيت است تفاوت قائل شد! گمراه خواندن اين بزرگان يا از عدم اطلاع دقيق از معناي عرفان شيعي ناشي ميشه يا از تفاوت معناي كلمه ي عرفان در ذهنها! يا علي