• وبلاگ : وبلاگ ايران اسلام
  • يادداشت : دستورالعمل اخلاقي از بزرگترين معلم
  • نظرات : 30 خصوصي ، 120 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    با سلام و تشكر از اينكه خبر كرديد: متن شمارو تموم و كمال خوندم و استفاده كردم . مثل هميشه جالب و پرمحتوا بود ولي.....

    تموم كامنتهارو هم خوندم برام جا نيفتاد كه چرا برا تائيد مطلب شما ؛ همه عرفان رو رد ميكنند . اگه به ميزان ظرفيت افراد وارد اين مقوله شد چه اشكالي ميتونه داشته باشه؟ حتما نوارهاي آقاي صمدي رو گوش كردين .ايشون عرفان رو به زباني بسيار ساده و حتي در سخنرانيهاي عمومي خود بيان ميكنند . خوب اگه به اين شكل باشه چه اشكالي به اون وارده؟

    احساس ميكنم كساني كه عرفان رو رد كرده اند و به آن تاخته اند شايد منظورشون صوفي گري بوده نميدونم ولي اين برداشت من بود.

    موفق باشيد يا حق التماس دعا.

    پاسخ

    سلام بر خواهر بزرگوارم. دقيقا مشكل كار همين است كه شما در آخرين جمله فرموديد. مواضع تندي كه بسياري از افراد در برابر عرفان ميگيرند به خاطر آلوده شدن اين نام مقدس به عرفانهاي دروغين و به دور از مغز ميباشد كه از شرق و غرب وارد اين نام مقدس شده يا حتي در دل خودمان بصورت صوفي گري و... معرفي شده است. در بحثي كه با برادر خوبم امير(اصحاب كهف) داشتيم ايشون مدعي شده بودند كه قديمي ترين مطلب عرفاني از قرن هشتم وارد مكتب اسلام شده است و عرفان ظلمت است و من در رد اين گفته اين دستورالعمل عرفاني را از پيامبر اسلام (ص) آوردم. البته به اين اتفاق نظر تا حدودي رسيديم كه مشكل سر كلمه عرفان است كه آيا بايد همه را با يك چوب راند يا اينكه به راه توجه نمود. خدمت ايشان هم عرض كردم كه عرفاني كه ما ميشناسيم عرفانيست كه حضرت امام خميني و آيت الله العظمي بهجت و امثالهما به آن عمل كردند نه عرفانهاي... باز هم از توجهتون ممنونم. يا علي