• وبلاگ : وبلاگ ايران اسلام
  • يادداشت : ز خجالت چه كنم؟!
  • نظرات : 18 خصوصي ، 66 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    بسم الله الرحمن الرحيم

    پيشنهادي براي فرا رسيدن ظهور امام زمان

    امام صادق (ع) در روايتي مي فرمايد : چون عذاب بر بني اسرائيل طولاني شد مدت چهل روز در پيشگاه الهي ضجه زده و گريه كردند ، سپس خداي تعالي به حضرت موسي و هارون وحي فرمود كه بني اسرائيل را از دست فرعون نجات دهند كه در نتيجه (و در اثر دعاهاي آنان ) از صد و هفتاد سالي كه به فرج حضرت موسي (ع) باقي مانده بود صرف نظر شد .

    سپس امام صادق (ع) فرمودند :شما نيز اي شيعيان اگر چنين كنيد (واز خداي تعالي به طور دسته جمعي و يكپارچه فرج و ظهور امام زمان را مسئلت كنيد و دلهايتان يكي باشد ) خداوند فرج ما را خواهد رساند ، ولي اگر دست روي دست بگذاريد و حركتي نكنيد ، فرج وقتي مي رسد كه كار به آخر خط رسيده باشد ( و خداي تبارك وتعالي تاخير بيشتر در امر فرج را جايز نداند )[1].

    بعضي ممكن است بپرسند: شما مي گوييد اگر شيعيان چنين حركتي به سوي خدا و امام زمان (ع) كنند ، ظهور فرا مي رسد در حالي كه ظهور آن حضرت براي همه مردم كره زمين است و بايد همه مردم دنيا متوجه آن حضرت شوند!

    پاسخ مي دهيم : بيدار كردن مردم كره زمين به دست ما شيعيان است ، آنان اگر با امكانات امروز امام زمان _ ارواحنا فداه_ را به مردم دنيا معرفي كنند ،جهان با سرعتي باور نكردني تشنه امام زمان (ع) مي شود و زمينه ظهور با سرعت حيرت انگيزي ، ايجاد و در مدت كوتاهي خداوند اذن فرج به آن حضرت مي دهد.

    در حديثي آمده است كه:« در آخرالزمان علم از نجف همچون ماري كه در سوراخ خود مي خزد ، پنهان و در شهري كه قم نام دارد آشكار مي شود و علوم اهل بيت عليهم السلام و سخنان وحي و قرآن از اين شهر به شرق و غرب عالم منتشر مي شود و خداوند به وسيله اهل قم – يعني دانشمندان و محققين شيعه – حقايق را به مردم مي رساند و بر آنان اتمام حجت مي كند و سپس امام زمان ظهور مي كند .»[2]

    اينك حجت بر شيعيان ايران خصوصا روحانيون و سربازان حضرت ولي عصر تمام است و آنان بايد تحقق بخش اين نهضت و حركت جهاني باشند و تمام مردم دنيا را به وسيله امكانات ارتباط جمعي مانند اينترنت و امثال آن با امام زمان آشنا كنند .

    اينك ، آيا به پا مي خيزيم و افتخار ياري امام زمان را نصيب خود مي كنيم ؟ اميد است كه چنين باشد و حركت هاي اجتماعي در محبت و ياري امام زمان (ع)انجام گيرد و عطر خوش توجه به امام عصر ، زمستان غربت و بي تو جهي به آن حضرت را پايان دهد . با توجه به اينكه دعاي ما براي تعجيل در فرج خيلي موثر است پس چرا اين همه دعا نتيجه نمي دهد؟ براي اينكه :

    دعايي كه فرج را برساند نكرده ايم

    امام عصر _ ارواحنا فداه _ از ما دعايي مي خواهند كه با حركت و تلاش و همبستگي اجتماعي همراه باشد مانند دوران پيروزي انقلاب اسلامي كه عموم مردم شيعه در ايران خواستار سقوط باطل و پيروزي اسلام و تشريف فرمايي امام راحل بودند .

    رمز ظهور آن بزرگوار توبه عمومي ماست .

    بازگشت از گناهان و بسيج شدن تمامي نيرو هاي جامعه شيعه به سوي امام زمان (ع) بسيار مهم است همانطوركه آن وجود مقدس فرمود: « اگر شيعيان ما يكپارچه و يك دل به عهد خود با ما وفا مي كردند هرگز سعادت ديدار و ملاقات با ما از آنها به تاخير نمي افتاد.»3

    اينك رمز ظهور و پايان عصر غيبت درخواست عمومي ويكپارچه ماست $("div.commhtm img").each(function () { if ($(this).attr("em") != null) { $(this).attr("src","http://www.parsiblog.com/Images/Emotions/"+$(this).attr("em")+".gif"); } });