• وبلاگ : وبلاگ ايران اسلام
  • يادداشت : محروميت يا محبوبيت؟
  • نظرات : 9 خصوصي ، 91 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    با سلام مجدد

    آيا همه دليل دوري واقعي ائمه معصومين از مال و منال دنيا كه در كتب تاريخ ديني براي ما نقل شده است تماما مربوط به زهد و مراتب نفساني ايشان است و هيچ گمان ديگري به ذهن ما نبايد برسد به نحوي كه با بقيه بخش هاي دين مثل نعم بهشتي و سفرهاي آسماني مولا علي عليه السلام و مجموعه خرق عادات نبوي و ائمه نجات و رهايي و پاكي عليهم السلام يكپارچه و يكنواخت هم باشد؟آيا طرح اين گونه كه ايشان مراتبي را سير كرده اند و رياضت هائي را كشيده اند راه را متاسفانه و با صد تاسف باز نمي گذارد تا برخي به مانند هندو ها پيروان را نيز به رياضت و پرهيز دعوت كنند و همه را قابل طي نمودن راه ايشان بدانند و افرادي عم تاليتلو ايشان معرفي كنند؟ در حالي كه عصمت ايشان به گونه اي است كه قابل كپي برداري نيست و .....

    14 معصوم در عالم به گونه اي معرفي شده اند و در عالم حيات شان داراي مقامات و مراتب آسماني بوده اند و در عالم آخرت و قيامت هم داراي اختياراتي هستند كه نه قابل تكرار براي ديگران است و نه در حد فهم و محدوده تصور و ذهن ما است و ازناحيه ما جز عشق ورزي به نام و وجود ايشان از ما كاري بر نمي آيد كه محب ايشان بخشوده و محب محب ايشان هم بخشوده است از همين مراتب است - اگر نه چنين است براي اين روايات محب محب ايشان بخشوده است دليل بياوريد - رد سند و اعلان ضعف در سلسله روايان سهل ترين راه نفي است كه بر اهل تحقيق مشقت تكليف است نه سهولت. و وحدت آفريني بين آطلاعات وظيفه است نه كثرت طلبي و مد بحر حب ميزان است نه رسوب ترديد شك در كوير دل.

    آيا مجموعه توصيه هايي كه در منابع روايي به كار و تلاش و اميد و توكل براي بندگان داريم ويژه رجب تا رمضان است و يا براي همه كس و همه جا و هميشه است؟

    چرا بطور جدي در شيوه فرآوري اخبار ديني در حالي كه با جامعه گذشته موافق بود ولي امروز با خيلي از جاهاي جامعه امروز ناسازگاري دارد شك نمي كنيم و آن را از ذهن خسته و محدود معلمين و مبلغين گذشته دين خوب خداي خوب و كامل نمي دانيم و به فرآوري و باز پروري ذهن و اطلاعات خود نمي پردازيم تا به نحوي هم ما پاسخ گوي نياز هاي فرديي و اجتماعي امروز همه آحاد بشري باشيم و هم يك مجموعه همآهنگي از تاريخ و اعتقادات و اخلاق را زيبا ارائه بدهيم؟