• وبلاگ : وبلاگ ايران اسلام
  • يادداشت : اربعين بدعتي قديمي
  • نظرات : 22 خصوصي ، 86 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    باسمک يا الله.

    سلام و عرض ادب.

    خيلي جالب بود.

    اتفاقا هفته ي پيش در همسايگي مان ظاهرا حضرت عزرائيل سلام الله عليه تشريف آورده بودند! تمام خيابان تا چند متر!!! بدون هيچ گونه مبالغه پر بود از گل و اينها!!

    بنده که تا به حال اين جوريش رو نديده بودم

    در مورد « مراسم » هايي كه براي هفت و چهل و سال گرفته مي شه در اسلام هيچ توصيه اي وجود ندارد. اما در مورد ارزش هفت و چهل و سال به خصوص از جهت نزول رحمت، فرستادن خيرات و مبرات، اداي ديون، سوال از اعتقادات، و عذاب برزخي مطالب زيادي وجود داره. و اسلام زيبا و عزيز براي همه چيز برنامه ي كاملي ارائه كرده. اهميتي كه الان به صورت بدعت براي هفت و اربعين و سال به صورت مراسم هاي آنچناني قائل مي شن، در حقيقت اعتقادي انحراف يافته از يك اعتقاد اصيل اسلامي هست.

    انشاءالله خدا كمك كنه خلاف دستور اسلام قدمي بر نداريم.

    التماس دعا

    يا علي

    پاسخ

    سلام خدمت خواهر گراميم. هر چه از غيبت بگذرد بيشتر و بيشتر اين بدعتها رو ميبينيم. عدد 40 عددي بسيار فرخنده و مبارک است و در ظهور استعدادها و ترک گناهان و نزول رحمتهاي الهيه بسيار سفارش شده همونطور که در روايات بسيار از اين عدد ميشنويم. (مطلب سال گذشته) و شايد به دليل برتري اين عدد بر ساير اعداد و تفاوتي که قيام سيدالشهداء عليه السلام با سايرين داشته است اين مراسم مختص ايشان برگزار ميشده که در طول تاريخ اسلام براي هيچ کس نبوده جز ايشان... و حال امروز هرکسي اين مراسم را براي ميت خود ميگيرد! انشاءالله که بتونيم اين شاخص رو مجدد فقط براي سيدالشهداء داشته باشيم. يا علي