• وبلاگ : وبلاگ ايران اسلام
  • يادداشت : نامزد من يا نامزد تو؟
  • نظرات : 42 خصوصي ، 72 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام

    شايد حالا معلوم شده که علي علي کردن، حديث خوندن و نوشتن، عبادت شب و ذکر روز کافي نيست!

    آقا محمد... يادته که مي‌گفتي علاقه‌ و کاري به سياست نداري؟ و البته گويا هنوز هم نداري! و ديدي که سياست نه فقط به دنيا که به آخرتت هم کار داره!!

    ژست بي‌طرفي و موعظه کردن، فرار از مسئوليته! کسي که ادعاي دين و دين داري داره بايد سر دوراهي بتونه راه علي رو بشناسه! و حتي اگه معتقده که جنگ، جنگ حق و باطل نيست و حقي وجود نداره بايد راهي که به حق نزديکتره رو انتخاب کنه! مي‌دونم در جواب يه توجيهي مي‌کني... ولي اينجاست که ديندارها مشخص ميشن!

    محمد عزيز! دينداري تاريخ دين رو بلد بودن و حديث خوندن و نماز و روزه نيست!

    تاريخ جمل و صفين و نهروان رو بلد بودن اما فهم تشخيص مصداق اونها رو نداشتن، عين بي‌ديني است!

    امروزه دين و دينداري مفهوم گسترده‌اي شده. در شرايطي که محکوم به انتخابهاي اجتماعي هستي، بايد بدوني که تاريخ گذشته و معاصر رو خوندن، دنبال کردن سياست توي دنيا و تحليل سياسي داشتن هم جزئي از دينداريه!

    من اين رو از خودت ياد گرفتم که آيا اگر در زمان جمل بودم چه مي‌کردم؟ آيا اگر در زمان صلح امام حسن بودم چه مي‌کردم؟ آيا اگر در زمان ولايتعهدي امام رضا بودم چه مي‌کردم؟ و ...

    با مطلب انتخابات و باکتري ضعيف شده! به روزم.

    پاسخ

    سلام. راستش منظورت رو درست متوجه نشدم. اين سياست که قطعا هم به دنيا کار داره و هم به آخرت. امروز هم مصاديقش روشن هست. البته اينها توجيه نيست و ژست بيطرفي هم نيست. خوشبختانه چيزي که مشخص هست اينه که راه علي عليه السلام رو فراموش کرديم.... در مورد راهي که به حق نزديکتر باشه بايد يک مثال بزنم که اگه انشاءالله توي اعتکاف ديدمت عرض ميکنم. سخت بودن تشخيص درک مصداقهاي حق و باطل صفين و نهروان از شاخصه هاي آخرالزمان است و اگه آسون بود که سفارشي به دعاي غريق نميشد. بحثهاي زيادي کرديم در خصوص سئوالهاي آخر اما باز هم يک تفاوت هست. دسترسي به مقام مسئول يا عدم دسترسي... در شرايطي که همه سعي در به قدرت رسيدن دارند... ماکيواليسم در جامعه ي مذهبي رونق گرفته... ابزارهاي قدرتمندي جهت تبليغات رسانه اي وجود داره و... تشخيص حق و باطل کار ساده اي نيست. دفاع کورکورانه، سياه و سفيد ديدن و... بزرگترين اشتباهه. اون جمله ي آخر از قول آقاي امجد بسيار زيبا بود که حرف رو بدون پيشداوري قبلي بشنويم... دعاکن خدا قدرت تشخيص حق و باطل رو به همه ي ما عنايت کنه که در روايات داريم وقتي سيدحسني با سپاهش خدمت حضرت ميرسند و از حضرت ادله طلب ميکنند و حضرت ارائه ميکنند باز هم گروهي انکار ميکنند. يا علي