• وبلاگ : وبلاگ ايران اسلام
  • يادداشت : كسب معرفت پيش نياز محبت!
  • نظرات : 8 خصوصي ، 72 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام

    خوب ، ايام نيمه شعبان داره نزديك ميشه.

    من اگه حضرت كمك كنه يك بحث اختصاصي را در مورد موعود آينده و آينده موعود شروع كردم كه هم خودم بخوانم هم بنويسم.

    مي دانيد ، خواستم حالا كه روال بحثتان به اينجا رسيد پيشنهاد بدم كه يك بحث امامتي را شروع كنيد منظورم بحث استدلالي نيست بحث امام شناسي و معرفت امام هست.

    خيلي خوبه اگه خودتون هم تمايل داشته باشيد. اينطوري كساني كه اينجا را مي خوانند به امامت متمايل ميشوند و بعد اگه بيايند آخرين سپيده را بخوانند با خاص حضرت آشناتر مي شوند.

    توصيه مي كنم به اين حديث مراجعه كنيد و كاملش را بخوانيد.

    التماس دعا

    امام رضا (ع) در خطبه­اي طولاني که پيرامون مسأله امامت بيان فرموده­اند، فرمايشاتي دارند که بعضي از آنها را به جهت تنبه و تذکر نقل مي­کنم :

    ... همانا امامت قدرش والاتر و شأنش بزرگتر و منزلتش عالي­تر و مکانش منيع­تر و ژرفايش عميق­تر از آن است که مردم با عقل خود به آن رسند، يا به آرائشان آن را دريابند و يا به انتخاب خود امامي منصوب کنند ... همانا امامت، مقام پيامبران و ميراث اوصياء است؛ همانا امامت، خلافت خدا و خلافت رسول خدا (ص) است ... امام از گناهان پاک و از عيب­ها برکنار است ... کانون قدس و پاکي است ... پس او معصوم است و تقويت شده و با توفيق و استوار گشته است. از هر گونه خطا و لغزش و افتادني در امان است، خدا او را به اين صفات امتياز بخشيده تا حجت رساي او بر بندگانش و گواه او بر خلقش باشد. و اين بخشش و کرم خداست که به هر که خواهد عطا کند و خدا داراي کرم بزرگي است ...

    کافي (مترجَم) کتاب الحجه، باب نادر جامع في صفات الامام (ع) 1 /284 – 90