• وبلاگ : وبلاگ ايران اسلام
  • يادداشت : دين و عقل
  • نظرات : 5 خصوصي ، 68 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام و عرض ارادت

    چند جمله هم من مي نويسم

    توجه داشته باشيم كه موضوع مورد نظر در شروع بحث با آنچه كه در متن مثلا يك سند يا روايت مورد استناد همان بحث مورد توجه قرار مي گيرد مشترك باشد در تناقض وحدت هشت شرط مهم است كه از جمله موضوع و محمول و زمان و مكان است.

    عقلي كه امام سجاد گفته اند براي دريافت حقيقت دين است و معرفت به خدا اما شايد من خواننده ي وبلاگ شما از جايگاه عقل در زندگي بشري سوال كنم و يا از تضاد و تناقض هاي واقعيات زندگي با انبوهي از نصايح اخلاقي و نگاه هاي عرفاني جاري در اين نوع دينداري در اين منطقه و يا در بين اين آدميان سوال كنم كه در اين جا ديگر آن تاكيدات امام سجاد موضوعيت ندارد

    و اما پاسخ نهائي من به اين كه با اين عقل چه كنيم؟ و در حيطه مسائل اجتماعي كه غالبا به يك موضوع عرفاني اخلاقي و سنتي هم برمي گردد چه كار كنيم؟

    ملاكي كه من پيشنهاد مي كنم و آماده هستم گفتگوي علمي و مذهبي هم داشته باشيم آن است كه ملاك تجربه است - يعني آن راه و روش و پاسخي كه در عمل جواب درست و يا بهتر مي دهد را بايد انتخاب كرد - گر محك تجربه آيد به ميان تا سيه رو شود آنكه در او غش باشد - بر اين معنا تاكيد دارد. خيلي از مسائل اجتماعي ما در قالب هاي مسائل روانشناسي و جامعه شناسي علمي قابل و لازم به تحليل هستند و بايد به پاسخ هاي تجربي و راه هائي كه به مقصد مثبت مي رسند فكر كرده و از آنها استقبال كرد و از هر گونه ايجاد و يا القاي تضاد با معارف ديني نيز پرهيز كرد و زمينه هاي شبهه را از بين برد.

    تا فرصت و كلامي ديگر شما را به خداوند بزرگ مي سپارم.