• وبلاگ : وبلاگ ايران اسلام
  • يادداشت : غدير ثاني
  • نظرات : 8 خصوصي ، 96 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام برادر گرامي

    پاسخ سوالتون را در وبلاگ دادم .

    واما در مورد پست شما من الان در يك كشور سني هستم.برداشتي كه از شيعه در اينجا ميشود اينست كه نعوذ باالله ما مولا اميرالمومنين را بالاتر از حضرت رسول ميدانيم!

    گاهي فكر ميكنم چرا اكثر مسلمانان جهان عليرغم عظمت و تعاليم والاي شيعه سني هستند.من هرگز نميتو انم با مهري كه از خانم فاطمه زهرا در دلم هست كساني كه حتي كوچكترين بي حرمتي را مرتكب شدند ببخشم.ولي چقدر در جهت شناخت اين خانم به برادران سني تلاش كرده ايم.چقدر در جهت شناخت واقعي رسول الله از ديدگاه شيعه گام برداشته ايم.امير المومنين بزرگ است به واسطه رسول الله.اين اعتقاد قلبي همه ما شيعيان است.چرا ما شيعيان به وسعت سني به شناخت وشناساندن اسلام نميپردازيم چرا تازه مسلمانان همگي شيعه هستند! چرا در نمازمان تعاليممان كوتاهي ميكنيم.اينجا وقت نماز اكثريت مسلمانان در نمازخانه به موقع حاضر ميشوند با وسواس خاصي به انجام فرائضشان مي پردازند قرآن بسيار زياد تلاوت ميشود.

    وقتي من با مهر در نمازخانه نماز ميخوانم و به شيوه شيعه براي همه عجيب است ولي به من احترام ميگذارند.البته حساب وهابي ها كاملا جداست آنها هيچي نيستند.مسلماني بر مبناي احترام است بر مبناي روشنگري است بر مبناي تلاش است بايد مسلمان بود بايد شيعه بود و عاشق بود و به همگان اين عشق را به بهترين وجه نشان داد.

    پاسخ

    سلام خدمت خواهر بزرگوارم. من با مسلمانان کشورهاي آسياي جنوب شرقي هم بودم. هر تلاشي هم در جهت ترويج شيعه در اين چند سال در اينترنت انجام داديم (به کمک دوستان) بيشتر از همه در آن منطقه جواب داده است و پذيرايي مسلمانان اهل سنت در آن منطقه براي پذيرش مکتب حق تشيع بسيار زياد است. خوش بختانه وقتي آنها به کشور عربستان وارد ميشوند از عملکرد وهابيت بسيار متعجب ميشوند. در عربستان بودم که با يکي از اين مسلمانان آشنا شدم که قرآني که در دست داشت را روي زمين گذاشته بود و همه او را تکفير ميکردند. او هم نميفهميد آنها چه ميگويند فقط شاهد بود هرکس از کنارش رد ميشود با لحني تند او را سرزنش ميکند. منظور آنها را به او گفتم و همين سرآغاز آشنايي ما شد. آدرس ايميلش را گرفتم. ارتباط ما ادامه داشت تا اينکه الحمدلله با مدد خداوند و عنايت حضرت و کمک دوستان به مکتب تشيع تشرف پيدا کرد. در مورد ظاهر عبادات هم حق با شماست. شيعيان بايد تلاش بيشتري انجام دهند و اين مسئوليت مبلغين دين و روحانيت ما را بيشتر ميکند. اما باز هم بايد يک شيعه‌ي واقعي بداند که نماز بي ولاي او عبادتي است بي وضو. يا علي