• وبلاگ : وبلاگ ايران اسلام
  • يادداشت : غدير ثاني
  • نظرات : 8 خصوصي ، 96 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سالها قبل مطلبي نوشته بودم كه شايد يادآوري آن در اينجا بي مناسبت نباشد. ( به خصوص نسبت به سال وحدت و انسجام ملي )

    اي مسلمانان بياييد مسلماني از سر گيريم . بياييد طبق آيه ‍‍يا ايها الذين آمنوا آمنوا بالله و رسوله و الکتاب الذي نزل علي علي رسوله ( نساء : 136) از نو به اسلام واقعي و خدا و پيامبر و قرآن عظيم ايمان بياوريم . بياييد بر پايه آيه اول قرآن لطف و رحمت و گذشت و محبت را از خداي بزرگ بياموزيم . بياييد همانند همه پيروان اديان ديگر لحظاتي در پيشگاه الهي به ياد او نماز بگزاريم . اي مسلمانان بياييد دقايقي در کنار هم بر گرد سفره بهشتي قرآن و سنت هاي رسول خدا(ص) بنشينيم و بر پايه آيات قرآن کريم الگوي خوبي براي همه مردم جهان باشيم . اي مسلمانان بياييد طبق آيه يا ايها الذين آمنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقين (توبه 119)هميشه اهل ايمان و خدا ترس و درستکار و راستگو باشيم و با انسانهاي رو راست و صادق همدلي و همراهي کنيم و از دروغ پردازان و دغلبازان رويگردان باشيم . اي مسلمانان مسلماني را در پشت جلد شناسنامه ها نگذاريم . قرآن را به مجالس ختم اموات نسپاريم . که قرآن براي زندگان است (استجيبوا لله و للرسول اذا دعاکم لما يحييکم )( انفال 24) تنها به سلام و صلوات اکتفا نکنيم . از تظاهر و رياکاري پاک گرديم و سوره منافقين را از ياد مبريم . به بانوان احترام بگذاريم و سوره نور و نسا را از ياد مبريم . همانند پيامبر خود محمد امين ء امانتدار خوبي براي ديگران باشيم .

    اي مسلمانان سني : بياييد سنتهاي رسول خدا را مرور کنيم و از ياد نبريم که ما پيرو سنت هاي بزرگ رسول خداييم . بياييد بسياري از مسلمانان را که از سنت هاي رسول خدا بيگانه گشته اند و دينداري و معنويت و کار و تلاش سازنده خداپسندانه ( عمل صالح ) را از ياد برده اند دوباره با سنن نبي اکرم(ص) آشنا کنيم . از ياد نبريم صداقت صديق را و شناخت درست حق و باطل را از فاروق . از ياد مبريم قرآن عثمان را و زهد عمر را و کرم و شجاعت و علم و درايت و فقه و عرفان و مردانگي و گذشت و ادب و عظمت علي را . بيايد مسلماني را در نماز تراويح خلاصه نکنيم و آن را در نفي مهر و زيارت نجوييم . بياييد دوباره برگرديم و به خانه رسول خدا برويم و چون او تمام طوايف مسلمان را بر گرد خود جمع کنيم . چنان که در زمان رسول اکرم (ص) فرقه و شاخه بندي نبود . اي اهل تسنن بياييد غيرت و مردانگي خود را از ياد مبريم .بياييد به خاطر کارهاي نارواي ديگران ما نيز چون آنان نکنيم و حلم و بردباري حضرت رسول (ص) را از ياد نبريم که وقتي در کوچه اي با يک دشمن سرسخت رو برو شد که عبايش را چنان سخت کشيد که گردن نبي اکرم سرخ شد ولي چنان دوستانه با او سخن گفت که وي شرمسارانه دين محمد (ص) را لبيک گفت . بياييد شيخ شلتوت را فراموش نکنيم . بياييد آثار دکتر يوسف قرضاوي را مطالعه کنيم . بياييد سني محمدي باشيم و به تسنن اموي که وجود خويش را در نفي عدالت و معنويت واقعي و بي حرمتي به اهل بيت مي بيند و اسلام و مسلماني را در مبارزه با تشيع خلاصه مي کند و پيوند برادري و وحدت امت اسلامي را گسيخته و جز به تحکيم قدرت دنيوي خود نمي انديشد ، پشت کنيم .

    اي مسلمانان شيعه : بياييد بار ديگر تاريخ تشيع را در ايران بخوانيم و ببينيم که چگونه شيعيان اوليه پيوسته به سه ويژگي حکمت و فضيلت و شجاعت حق گويي شهره بودند. کار ما بسي دشوار تر از اهل تسنن است . چرا که ما علاوه بر اين که مي بايد با سنتهاي رسول خدا(ص) آشنا شويم که حسين بن علي (ع) براي احياي آنها قيام کرد ء مي بايد به پيروي از علي علوي باشيم و به پيروي از فاطمه فاطمي و چونان اهل بيت حسيني و جعفري و رضوي گرديم و با انگيزه هاي صادق و قدم هاي استوار به سوي انتظار بزرگ ترين حادثه تاريخ يعني ظهور آفتاب عالمتاب موعود جهانيان گام بسپاريم . اي شيعيان بياييد علي را در نخلستان هاي کوفه تنها نگذاريم . بياييد فلسفه 25 سال خانه نشيني علي را دوباره مطالعه کنيم . بياييد از علي علوي تر نباشيم . بياييد برا®